L'hospital ité roumain a ICR Paris avec ParadisGar aj DROM-COM
La Bucureşti ParadisGaraj a încercat să menţină o oază paradisiacă pentru artişti, curatori şi alti iubitori de cultură din capitala noastră. Un mic gărăjel unde să nu se mai gândească la ziua de maine, la bani, la faimă sau la lipsa publicului. Defapt am deschis ParadisGaraj ca să nu îi mai auzim p ceilalti plângându-se şi miorţăindu-se. Ne-am bătut capul cum să îi consolăm pe egalii nostrii, dar incet incet am ajuns să îmbunătăţim calitatea vieţii si fericirea celor care ne sunt oricum ierarhic superiori - curatorilor străini, directorilor si invitaţilor influenţi. Ne-am dat seama in ultima vreme că sigur avem ceva util de oferit, servicii pe care numai estul ştie cum să le ofere. Nouă chiar nu ni se par umilitoare sau exagerate aceste servicii si multe altele, mai ales când ştim că le putem oferi raiul pe pământ si readuce in prim plan ospitalitatea romaneasca.
Tot aşa la ICR Paris am încercat să instaurăm si să îmbunătăţim oferta instituţională locală, pe perioada de vacanţă a cadrelor ei. In inima ambasadei am încercat să inauguram din proprie iniţiativa un loc propice funcţionarii unor retele sociale, un loc relaxat si rafinat pentru curatori, profesori si artisti, in speranţa că de acolo o să le vină inspiraţia pentru proiecte viitoare, pentru exploatarea armonioasa a resurselor creative, imbunatatind astfel fizioterapeutic & bioenergetic sansele artistilor de a aplica la rezidente viitoare, impune politici culturale îndrăzneţe sau realiza proiecte in spaţiul public cu bugete medii, mari si greucene.
In 2030 se estimează că un sfert din populaţia Europei o să fie sexagenară sau septuagenară. Artişti, curatorii si galeristii pensionari din viitor se vor putea bucura de serviciile noastre in spa-uri special amenajate din iniţiativa noastră. Până la acea dată lucram cu personal redus dar plin de dedicatie.
ParadisGaraj se axeaza pe potentialul latent, placut si lipsit de stres, deseori neglijat in spatiile oficial. Ne propunem sa asiguram acest spirit de “ospitalitate romaneasca contemporana” (“l’hospitalité roumain contemporaine”) un fel de vacanta binemeritata, de concediu profund, mentinand o atmosfera prietenoasa si primitoare in sălile de expoziţie, la serviciu sau in timpul conferinţelor.
Prin modificari mici dar semnificative, ParadisGaraj contribuie la potentarea unor spatii aparent seci, îmbâcsite şi oficioase situandu-se la graniţa laxă dintre instalatie, design de interior si wellness institutional (tradus aproximativ prin “bineţe”).
Cateva sezlonguri tropicale, o măsută de cocktail, etc pot fi oricând instalate pentru a face locul mai primitor, mai predispus unor serii de intalniri si discutii strategice cu artisti, curatori sau directori de institutii (membrii cheie ai scenei culturale), asigurându-le condiţii de funcţionare optimă.
Reamintim că la Brukenthal, in iunie 2011, invitaţi să participam cu Kunsthalle Batistei alături de intern-ul nostru de origine germana Daniela Kneipp Velescu, l-am numit pe fostul primar Klaus Johannis, in functia onorifică de director Kunsthalle Batistei (*nume adoptat de ParadisGaraj dupa participarea la Bienala Bucuresti). Acolo, la Galeria de Arta Contemporana a Muzeului Brukenthal, am incercat sa asiguram un maxim de confort directorului invitat, oaspetilor prezenti si audientei specifice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu