A LETTER TO OVERTIME PARTICIPANTS
"OVERTIME merge de minune, rezultatele sunt peste asteptari. Am pus cateva fotografii pe blogul evenimentului, ParadisGaraj casca ochii mari si este surprins de activitatea din acest august. Cui ii vine sa creada ca toate aceste lucruri se intampla intr-un garaj si nu in cele mai importante locuri ale Bucurestiului?
Intrebarea de mai sus ne-a inspirat o provocare, dorinta veche paradisiaca: de ce arta, dezbaterea/intalnirea nu are loc decat pe teritorii neutre, marcate ca apartinand unei reglementari care de cele mai multe ori mimeaza libertatea de opinie? Precum la ZOO, lumea vine sa vada leul cat timp cusca nu il confrunta cu adevarul conform caruia el, "leul" era stapanul acestor meleaguri, noi suntem intrusii care trebuie mancati :)
Haideti afara din "Galerie"!
OVERTIME a adunat o lista faina de lucrari din cele mai diverse spatii de expresie, majoritatea pretandu-se la montarea in tot felul de locuri care ar aduce un plus de inteles, prin recontextualizare si intalniri accidentale, fiecareia. Am dorit intotdeauna ca ceea ce facem sa aiba relevanta si/mai ales fata de cei care nu sunt obisnuitii galeriilor. Mai cu seama lor ne-am adresat, cu fiecare actiune, convingand fiecare artist atins de Paradis, celor care se bucura de mai putina libertate de actiune si exprimare. Pe ei ii intalnim oriunde altundeva decat in "scena de arta contemporana". ParadisGaraj i-a gasit si va cheama si pe voi sa ii intalniti.
E simplu: regandim localizarea prezentarii tale, altundeva, in spatiul public. Sa nu stam unde suntem pusi, sa nu ridicam ziduri de "confort" libertatii alegerii prezentei noastre oriunde si oricand. Daca avem ceva de spus, sa nu urlam la proprii pereti! Garajul pune la bataie buna dispozitie si aderenta totala la ideea de a provoca noi experiente, noua si celorlalti intamplatori in acel loc, la acea data si ora. Vom vedea impreuna ca pretul platit (solutia curentului electric, teama de ploaie in ora prezentarii, posibilitatea ca lucrarea sa sufere deteriorari de transport sau interactiune in/voluntara, necesitatea evacuarii locului ocupat/recuperat, etc) este cu mult mai mic fata de satisfactia unei audiente ocazionale, edificate in privinta intelesului lucrarii, de catre cei de fata. Nu suntem la prima actiune de gen, experienta a confirmat."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu